Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

MÅLING OG STØRRELSER

Hvor finner jeg måleanvisninger?

Er du usikker på måleanvisning har jeg lagd en guide her

Du finner størrelsestaball og bilde av målerhenvisning under hver produkt.

Har du egne ønsker, kan du skreddersy disse etter eget behov. Ta kontakt pr e-post info@wsdogshop.no

Hvorfor trenger jeg en lang bryststolpe på selen?

Det er forskjell fra en kortsele og en langsele, og det er derfor viktig å skille på lengden av bryststolpen, slik at denne ikke kommer i konflikt med armhulen som skaper gnage bak frembeina. En kortsele har kort ryggstolpe, sitter bare over brystkassen og trenger derfor en lengre brysttolpe. Dette er jo ikke en trekksele, men selvsagt skal den også i bestefall ikke strupe hunden om hunden trekker litt på tur.

BESTILLINGER

Hva hvis jeg bestiller bestillingsvare og lagervarer i samme handlekurv?

Vi har mulighet til å del-sende en ordre. Det vil si at vi splitter leveransen, slik at du får lagervarene raskt og bestillingsvaren levert når den ankommer oss. 

Hva betyr "bestillingsvare"?

Enkelte av våre produkter er såkalte bestillingsvarer (med lagerstatus "Utsolgt"). Når noe er bestillingsvare, vil det si at varen ikke er fysisk på lager hos oss, men bestilles fra leverandør etter kjøp. 

Våre Spesialdesignede produkter betegnes som ordreproduserende varer (bestillingsvare), og representerer hele spesialdesign kategorien. Disse er merket med "Bestillingsvare, x-x ukers leveringstid". Du velger hver eneste detalj selv, og produktet håndlages etter dine spesifikasjoner av våre leverandører. Vennligst se vår side Informasjon om spesialdesing før du foretar en bestilling.

Vi forsøker å samle opp flere bestillinger til samme leverandør før vi sender samlet bestilling. Dette for å begrense antall forsendelser og miljøavtrykket det avgir, samt for å etterkomme krave til leverandøren på størrelsesorden på bestillinger.

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelsen, hvorfor?

Ordrebekreftelsen sendes automatisk ut til den e-postadressen du anga i kassen i forbindelse med betaling.

Om du ikke har mottatt ordrebekreftelsen kan du se om den har kommet til søppelpost (spam) eller lignende. Om du ikke kan finne den der eller i lignende mapper ber vi deg kontakte oss pr e-post info@wsdogshop.no så kan vi undersøke årsaken.

Kan jeg slå sammen to ordre, eller dele en ordre i to?

Nei, dessverre. Ordrene er unike og håndteres individuelt, og mitt tekniske ordresystem tillater ikke dette.
Dersom du ønsker å dele en ordre, kan du legge inn en ny ordre med varene du ønsker for seg, og gi oss beskjed slik at vi kan slette disse i din opprinnelige ordre.

Kan jeg endre, legge til eller ta bort varer i en ordre?

Vi kan dessverre ikke gjøre endringer på en bestilling som er tatt ut til pakking. Vi har mulighet til å slette varelinjer, eller endre innenfor opprinnelig kjøpesum. Vi kan ikke legge til flere varer, da vi ikke har anledning til å øke kjøpesummen mot betalingsløsningen.

SPESIALDESIGN

Jeg har kjøpt en sele som ikke passer, hva gjør jeg ?

Har du bestilt og kjøpt en sele håndlaget etter dine spesifikasjoner som ikke passer som du ønsket, vil jeg at du tar kontakt med meg pr e-post info@wsdogshop.no

Selv om produkter under denne kategorien er unntatt angrerett etter angrerettloven § 22, ønsker jeg å finne en løsning f.eks en ny sele eller et annet produkt, til tilsvarende pris. Kanskje vi finner ut av hvorfor selen ikke passer og kan tilpasse den mer?

Du blir pliktig til å dekker de direkte kostnadene ved å returnere produktet til meg, før jeg kan sende deg et nytt tilsvarende produkt eller nytt produkt til tilsvarende pris.

Er varen utsolgt?

I nettbutikker er varen enten på lager og oppført med antallet som er på lager eller så er varen utsolgt og ikke på lager. Det er enten eller, og det er logisk. Men hva når vare alltid er en besstillingsvare?

Produkter fra Accdog, Warsaw Dog og Wild Woof er ordreproduserende varer med lagerstatus "Utsolgt" og er produkter vi ikke har fysisk på vårt lager. Denne statusen representerer at varen ikke er på lager, og er desverre ikke et visningsvalg vi kan fjerne. Alle våre produkter under kategori "Spesialdesign" er bestillingsvarer og er merket med "Bestillingsvare, x-x ukers leveringstid". Det vil samtidig alltid stå utsolgt på lagerstatus.

Hva er BioThane®?

BioThane® er merkenavnet på alle belagte webbingprodukter laget av BioThane Coated Webbing Corp. Det er i bunn og grunn en kjerne av polyester webbing, belagt med Termoplastisk polyuretan (TPU)- eller polyvinylklorid (PVC)-belegg som gjør den mer slitesterk, vanntett og enkel å rengjøre. 

Det vedlikeholdsfrie læralternativet BioThane® er mer holdbart, rensbart, sterkere og lettere å vedlikeholde. Den er også lett tilgjengelig i forskjellige farger. Ved normal bruk vil BioThane® vare lenger enn både lær og nylon.

BioThane Coated Webbing Corp eier alle BioThane-varemerker. BioThane er også ISO 9001:2015 registrert. For å se sertifikatet, vennligst klikk her.

Når sendes ordren til produksjon?

Bestillingsvarer fra spesialdesign kategori sendes til produksjon MANDAG hver 6 uke.

Ordreproduserende varer sendes til produksjon 2022: MANDAG uke 8 - 14 - 20 - 26 - 32 - 38 - og 44

Hva er et tilvirkningskjøp?

Varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.

Det er ikke angrerett på såkalte tilvirkningskjøp. Dette vil da gjelde flere av våre spesialdesign produkter. 

BETALING

Hvilke betalingsmuligheter har jeg?

Vi samarbeider med Klarna rundt betaling og vår betalingsløsning. Vi bruker deres Klarna Checkout for en komplett løsning, hvor Klarna håndterer hele kassen i butikk. Les mer om Klarna og deres vilkår her.
Klarna Checkout inkluderer alle Klarnas betalingsmetoder:

Få først. Betal senere (Din 30 dagers betalingsperiode starter når varen sendes)
Kort (Betal nå) (kort, bankoverføring og direktebetaling)
Del opp (Betal litt hver månede)

Du kan også velge betaling med:

VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID. 
kredittkort eller debetkort (VISA, Mastercard)
Forskudd (Forskudd til oss)
Manuell faktura fra oss (siste valge i lista)

FRAKT OG LEVERING

Hva gjør jeg når jeg har mottatt feil varer?

Gi oss beskjed på info@wsdogshop.no, så vil vi hjelpe deg videre.

Hvorfor har noen produkter lang leveringstid?

Mange av våre produkter blir håndlaget til deg. Disse har derfor naturlig nok lenger leveringtid enn produkter som ligger på lager. Du velger hver eneste detalj selv, og produktet håndlages etter dine spesifikasjoner av våre leverandører i Europa. Jeg sender bestilling hver 6 uke, noe som vil bety at leveringstiden fra du bestiller vil være alt fra 6-12 uker (noen ganger kanskje også litt lengre på grunn av Coronasituasjon). 

Kan jeg spore pakken?

Når bestillingen din er pakket og gjennomført, vil du motta en e-post med et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret kan du taste inn hos posten.no og se hvor i landet pakken din er og forventet levering.

Hva koster frakt?

Vi tilbyr fri frakt på alle ordre over kr 1500kr og inntil 35kg / ett kolli (gjelder kun i fastlands-Norge, og til privatpersoner).  

Vi sender varene med Bring/Posten, du velger fraktalternativ i kassen. 

  • Pakke i postkasse - 89kr i fraktkostnad på ordre under 1500kr
  • Pakke til hentested - 129kr i fraktkostnad på ordre under 1500kr
  • Pakke på døren - 159kr i fraktkostnad på ordre under 1500kr
  • Hent hos oss i Hvittingfoss

ANGRERETT OG REKLAMASJON

Hva er angrerett?

Angreretten reguleres av "Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler", populært kalt angrerettloven. Denne stadfester at du som kunde inngår en avtale "ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler"; altså ikke har mulighet til å fysisk vurdere varen før kjøpet, har rett til å angre på gjennomført kjøp i 14 dager etter at avtalen ble inngått, eller den dag du får varen fysisk i din besittelse (med andre ord når varen er levert i postkassen eller hentet på utleveringssted).

Det er ikke angrerett på såkalte tilvirkningskjøp (ordreproduserende varer), dvs. varer som enten er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.

Hvor lenge har jeg bytte- og returrett når jeg har handlet i hos dere?

Du har i utgangspunktet angrerett i 14 dager fra du mottok varen. Dette gjelder ved handel fra alle EØS-land. For tjenester starter fristen å løpe dagen etter at avtalen er inngått, mens fristen ved kjøp av varer løper fra dagen etter at varen er mottatt.

Det er ikke angrerett på såkalte tilvirkningskjøp (ordreproduserende varer), dvs. varer som enten er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg. På slike varer må det foretas en konkret vurdering av om en vare er tilvirket og derfor unntatt fra angrerett, eller om varen ikke er unik nok til å falle inn under "Unntak fra angreretten"

Hva gjør jeg om jeg vil angre?

  • Si ifra innen fristen

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du som kunde gi klar beskjed til oss innen angrefristens utløp om at du ønsker å benytte angreretten. Du har to uker på deg til å melde fra, og nedtellingen begynner når du har fått varen og all informasjon. Det oppfyller ikke kravet til melding om angrerett å la være å hente pakken ut på posten.

  • Returner i tide

Send eller lever varen til oss innen 14 dager etter at du meldte fra at du angret deg.

OBS! Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt.
Dersom du ikke henter ut pakken på posten, men har sendt oss skriftlig melding om angrerett innen fristen, vil du måtte betale returkostnaden for pakken. Det vil bli trukket fra på tilbakebetalingen av varene.

Returadresse:
WSdogshop Karlsen
c/o Beate Aase Karlsen
Solåsveien 33
3647 Hvittingfoss

  • Hvem betaler returen?

Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen.

Tips! Dersom du har valgt Klarna-faktura som betalingsmåte, kan du logge deg inn på Klarna.no for å utsette forfallsdatoen på din retur slik at du ikke får purregebyrer i mellomtiden.
Tilbakeføring av varens kostnader

Så fort vi har mottatt varen du som kunde har angrerett på og har sendt i retur til oss, vil vi ekspedere angreretten og tilbakeføre varens kostnad til samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøp. Dersom du har kjøpt varen med fakturabetaling og allerede har betalt fakturaen, også inkludert varen du har angret må du oppgi ditt kontonummer slik at vi kan tilbakebetale beløpet.

Når får jeg pengene tilbake for min retur?

Tilbakebetalingen vil være gjennomført noen dager etter varen har blitt registrert inne på vårt lager. Vanligvis tar dette 1-2 uker fra din retur er sendt. I noen tilfeller kan det ta opp mot 3 uker ved stor pågang eller ferieperioder.

RABATT

Jeg har en rabattkode, hvor legger jeg inn denne?

Du finner feltet for rabattkode øverst til høyre over innholdet i kassen. Du vil se på nederste linje at denne er lagt til, og prisene for aktuelle varer er redusert.

Hvorfor virker ikke rabattkoden min?

En rabattkode kan ikke kombineres med andre kampanjer, gaver eller brukes på varer som allerede er satt ned i pris. Hvis du har bestilt noe med kvantumsrabatt, får du ikke ekstra rabatt oppå dette. Hvis du fortsatt ikke får rabattkoden til å virke, ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.

GARANTI

Garanti?

Produktene våre blir håndlaget av våre leverandører med største omhu. En gang i blant kan det likevel oppstå uventede situasjoner, og da er det greit å vite hva som dekkes av garantien.

Garantien dekker:

  • Feil på metalldeler, inkludert spenner, d-ringer, o-ringer, kroker og metallpynt.

Garantien dekker ikke:

  • Produkter som er tygget på.
  • Ødelagt utstyr i forbindelse med at hunden har blitt bundet fast og deretter har forsøkt å komme seg løs.
  • Overdreven eksponering for slipende overflater, eksempelvis at hunden har rullet seg mye på asfalt eller annet hardt underlag.                   
  • Overdreven eksponering for vann for produkter ikke ment å tåle den type bruk.
  • Normal slitasje
  • Misbruk av produktene, utover hva som anses som normal bruk.
  • Produkter som ikke er blitt tatt vare på og vedlikeholdt.

Har ikke jeg oppdaget feil ved pakking og sending, gi meg snarlig beskjed. Jeg reparer ikke produktet, men gjør et bytte slik at du får nøyaktig det produktet du bestilte.